Handelsbetingelser for Meregarn ApS
Meregarn.dk (juridisk navn: Meregarn ApS)
Algade 13C
6950 Ringkøbing
CVR nr.: 42664804
hej@meregarn.dk
Tlf: 93 83 22 75
Betaling
Meregarn ApS modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa Debet, Visa Electron, Mastercard, Maestro, Mobilepay Online, ApplePay.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Alle beløb på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK) og er inkl. moms og eksklusiv leveringsomkostninger. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Meregarn ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Meregarn ApS's egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Levering
Leveringstiden for din ordre er normalt 2-4 hverdage i Danmark, og 6-7 dage i andre lande. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag herefter.
Meregarn ApS afsender varer med følgende: GLS - Privat, GLS - Pakkeshop
Fragten bliver beregnet ud fra den samlede værdi af indholdet af indkøbskurven og den valgte leveringsmetode. Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt "uden omdeling" eller "med omdeling".
Vi sender desuden fysiske varer til følgende lande, som alle leveres med omdeling:
Holland og Tyskland
Bemærk, at der ikke kan opnås gratis fragt ved levering i udlandet.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Fortrydelsesret
Der gives 60 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Ønske om fortrydelse skal meddeles til os senest 60 dage efter købet og varen skal være os i hænde senest 14 dage efter vi er informeret om din brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives pr. mail til hej@meregarn.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen - eller undlade at afhente varen i pakkeshop - uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Fortrydelse af køb modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik, men varen må ikke tages i brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Meregarn ApS at vurdere varens stand.
Vær opmærksom på at garn og andre varer, der lugter af mados, røg eller mug normalt ikke kan sælges igen, og varen har derfor normalt ingen handelsværdi.
Du bør i øvrigt sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når den bliver sendt retur. Du bærer risikoen for varerne, indtil vi modtager dem. Sørg derfor for at beholde postkvitteringen samt evt. track- and trace-nummer.
Reklamationsret
I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen vedr. fejl og mangler skal meddeles til Meregarn ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimeligt tid, medmindre andet er aftalt.
Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert håndtering af produktet.
Meregarn ApS dækker returneringsomkostningerne i et rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Meregarn ApS
Algade 13C
6950 Ringkøbing
Tlf.: + 45 93 83 22 75
Mail: hej@meregarn.dk
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Gem postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track- and tracenummer.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
Du kan sende en mail til hej@meregarn.dk, hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage. Vi bestræber os på at svare inden for 2-5 hverdage.
Ønsker du at klage over et produkt købt på vores webshop, kan der sendes klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: https://www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/