Handelsbetingelser

Meregarn.dk ApS
Algade 13C
6950 Ringkøbing
CVR nr.: 42664804
hej@meregarn.dk
Tlf: 93 83 22 75

Priser

Alle beløb på hjemmesiden er angivet i danske kroner og er inkl. moms og eksklusiv leveringsomkostninger. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

Meregarn Aps modtager betaling med Visa/Dankort, Visa Debet, Visa Electron, Mastercard og Maestro. Vi pålægger ikke nogle former for transaktionsgebyr.

Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Meregarn ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.

Levering

Vi leverer kun varer i Danmark.

Leveringstiden for din ordre er normalt 2-4 hverdage. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag. Ved bestilling på hverdage inden kl 12.00 bliver varen sendt samme dag.

Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.

Vi leverer til privatadresser i Danmark – dog ikke Færøerne og Grønland.

Alle varer sendes med GLS og leveres til PakkeShop til en fast pris på 45,00 kr., og ved hjemmelevering er prisen 70,00 kr.

Køber du for mere end 499,00 kr. giver vi gratis fragt til GLS PakkeShop, og hjemmelevering til kun 25,00 kr.

Retur og fortrydelsesret

Du har 365 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget.

Fortrydelse skal meldes til os senest 365 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal ordren være os i hænde seneste 14 dage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Meddelelsen skal gives pr. mail på hej@meregarn.dk, hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varens stand ved returnering

Det er op til Meregarn Aps at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastlå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Du kan med andre ord undersøge varen på samme måde, som er tilladt i en fysisk forretning, men varen må ikke tages i brug. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.

Vær opmærksom på at garn og andre varer, der lugter af mados, røg eller mug normalt ikke kan sælges igen, og varen har derfor normalt ingen handelsværdi.

Du bør i øvrigt sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når den bliver sendt retur. Du bærer risikoen for varerne, indtil vi modtager dem. Sørg derfor for at beholde postkvitteringen samt evt. track- and trace-nummer.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Når du benytter fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen skal meddeles til Meregarn ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimeligt tid, medmindre andet er aftalt.

Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert håndtering af produktet.

Meregarn ApS dækker returneringsomkostningerne i et rimeligt omfang. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.

Reklamationer sendes til vores adresse:

Meregarn ApS
Algade 13C
6950 Ringkøbing

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Gem postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track- and tracenummer.

Klagemuligheder

Du kan sende en mail til hej@meregarn.dk, hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage. Vi bestræber os på at svare inden for 2-5 hverdage.

Ønsker du at klage over et produkt købt på vores webshop, kan der sendes klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: https://www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Læs også vores persondata- og cookiepolitik